خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

به طور معمول گاهی اوقات به دلیل استفاده از کیفیت های پایین پروفیل مصرف شده در هنگام تولید پنجره یو پی وی سی در همان زمان استفاده شاهد کارایی پایین پنجره‌های دوجداره و عدم عایق‌بندی آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا هستیم. در این صورت انجام رگلاژ پنجره دوجداره برای افزایش کیفیت و کارایی اولیه پنجره‌های UPVC ضروری خواهد شد که در این مطلب به آن پرداختیم.

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

لنگ بازشو شما در هنگام بسته شدن باید از ورود گرد و خاک ، سرما ، گرما و … محافظت کنند و عایق باشد ، که شما به راحتی با تست شعله و نزدیک کردن شعله کوچک فندک یا کبریت می توانید این تست را در دور تا دور لنگه بازشو و همچنینی محل وجود چسب انجام دهید.در صورت حرکت شعله یا خاموش شدن باید توسط متخصصین عایق بودن پنجره شما بررسی شود.عوامل مهم در این زمینه چسب و عایق پنجره و لاسیتک درزبندی  و یراق آلات می باشند.

چسب عایق درزگیر مربوط به دور اتصال پنجره با فریم آهنی سازه ساخمان شما میباشد که در صورت تست شعله فندک و حرکت شعله باید توسط چسب سیلیکون لاسیتیک استاندارد و در صورت نیاز به فوم پلی سولفات درزبندی مجدد شود.لاسیتیک درزبندی دور لنگه بازشو در درصورت تست شعله و حرکت شعله حتما باید توسط متخصصین بازبینی شود و در صورت پارگی یا له شدگی تعویض میگردد.(درپروفیل هایی که این امکان وجود دارد.)

 

رگلاژ پنجره دوجداره

 

علت عبور صدا از پنجره دوجداره

لولای معمولی

در لولاهای معمولی شما به راحتی قادر به تنظیم لولا نیستید و باید حتما به دست کارشناس ماهر انجام شود که آن نیز با تغییر جای پیچ ها در بدنه تا حدودی امکان پذیر است و جای سوراخ ها در پروفیل کاملا پیدا خواهد ماند و در نهایت بازهم انتظار اصلی مرتفع نخواهد شد . بنابراین هنگام خرید پنجره دوجداره upvc دقت کنید که حتما در پنجره های لولایی چه در تک حالته ها و چه در دوحالته ها از لولای رگلاژی استفاده گردد زیرا این لولاها فشار بیشتری را نسبت به لولاهای معمولی تحمل کرده و دارای هوابندی کامل تری نسبت به لولاهای معمولی دارند. شما می توانید جهت پنجره خود از توری پنجره نیز استفاده نمایید.

قابل ذکر است که اگر پنجره‌های UPVC در ابتدای امر توسط افراد متخصص و به درستی نصب شوند، دیگر در آینده نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره نخواهید داشت. در واقع به صورت کلی بعد از نصب پنجره UPVC مدت استفاده استاندارد آن یک سال تا یک سال و نیم می‌باشد و در این زمان تعیین شده پنجره عایق‌بندی لازمه خود را داشته و نیاز به استفاده از رگلاژ نمی‌باشد.

اما رگلاژ پنجره UPVC زمانی الزامی می‌شود که این مدت زمان تعیین شده گذشته باشد. چرا که در این زمان شما می‌توانید با انجام رگلاژ پنجره دوجداره دوباره عملکرد پنجره را در عایق‌بندی بهبود بخشید.

 اگر مسائل و ایرادات زیر در هنگام استفاده از پنجره UPVC وجود دارد، حتماً باید رگلاژ پنجره UPVC را انجام دهید. این قبیل مشکلات عبارتند از:

ورود و خروج گرما و سرما و اتلاف انرژی

شل شدن و یا خرابی لاستیک‌های اطراف پنجره UPVC

نفوذ آب از کناره‌ها و درز‌های پنجره و وجود شکاف در میانه پنجره

خراب شدن یراق پنجره UPVC

عدم حرکت روان و راحت دستگیره پنجره دوجداره در زمان باز و بسته کردن

وجود فاصله در میان فریم و لنگه بازشو پنجره دوجداره

به همین دلیل پنجره‌های UPVC پس از گذشت زمان به دلیل تاثیرات آب و هوایی و استفاده نادرست، معمولاً کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند. در این شرایط تعمیرکار پنجره دوجداره با استفاده از انجام عایق‌بندی‌های دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره این مشکلات را برطرف و استحکام و کارکرد پنجره‌های دوجداره را دوباره ماندگار می‌کند.

 

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

پروفیل پنجره فریم کشویی با ریل هایی می‌باشد که از طریق غلطک‌ها به صورت افقی باز و بسته می‌شود. در واقع غلطک‌های پنجره دوجداره کشویی به صورت ریلی در دو نوع تک ریل و جفت ریل تعبیه می‌شود که البته در صورت انجام رگلاژ پنجره دوجداره کشویی نیز تفاوت‌هایی دارد.

برای انجام رگلاژ پنجره دوجداره کشویی:

لولای پنجره دوجداره را باز کنید.

پیچ عمودی حفره را در جهت بالا و پایین حرکت دهید.

پیچ دوم  پنجره را در جهت چپ و راست به صورت موازی برابر با پیچ عمودی پنجره حرکت دهید.

یراق آلات

یراق آلات اگر بازشوها به هنگام بازبسته شدن با نقطه ای دیگری داشته باشد باید بازشو توسط متخصصین رگلاژ گردد و رگلاژ پنجره از نقاط مختلفی مانند رگلاژ توسط شیشه و یراق آلات است که با توجه به نیاز پنحره رگلاژ شده و باعث می شود روان با عایق کامل درزبندی گرردد.

 

رگلاژ پنجره دوجداره

 

دلیل اینکه چرا باید پنجره های دوجداره رگلاژ شود

پنجره دوجداره از متریال استاندارد و توسط ماشین آلات معتبر و متخصصین مونتاژ میگردد.حکم شرکت های پنجره مانند خیاط ها هستند که باید با دقت کامل اندازه گیری برش و دوخت را تمیز انجام دهند و بعد از مونتاژ استاندارد بهترین پنحره دوجداره با حمل صحیح به پروژه شما یکی از قسمت های اصلی و نهاییی که نصب پنجره و شیشه دوجداره بروی سازه شما می باشد که نصب مانند بقیه قسمت ها دارای فرآیندی است که مدیر پروژه بعد از چک لیست نهایی نصب شامل رگلاژ پنجره دوجداره بازبینی بازشوها و سلامت شیشه و درزبندی می باشد که آموزش نگهداری آن ولی باید در نظر داشت پنجره های دوجداره نیز بعد از مدتی احتمالا نیاز به رگلاژ مجدد دارند که این نشان از بی کیفیتی محصول یا نصب نمی باشد که در این زمان شما باید در قید شرکت سازنده باید طی بازدید دوره ای بررسی گردد و در وصورت وجود هرگونه مسئله آن را حل نمایند تا تحویل نهایی کردد.

باورهای اشتباه در زمینه تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره :

در این بخش موضوعاتی را بررسی خواهیم کرد که هر فردی ممکن است در مورد تعمیرات و حتی رگلاژ پنجره دوجداره دچار اشتباه شود و این باورها مانع رفع نیاز و ایرادات موجود گردد.

باید توجه کنید که در هر زمینه ای اگاهی و اطلاعات در مورد یک مشکل می تواند موجب کاهش هدر رفت زمان و هزینه شود و در پیرو ان استفاده درست و بهینه را از تمامی امکاناتی که بشر برای اسایش ، تولید و عرضه کرده است را به وجود اورد.

تعمیرات و رگلاژ پنجره یو پی وی سی در کلان شهرها به یک امر مرسوم تبدیل شده است و شهروندان عزیر به خوبی می دانند که ساختار این ابزار کاربردی به گونه ای طراحی شده است که در صورت ایجاد مشکل در هر بخشی قابل ترمیم و تعویض می باشد.

از جمله باور های غلطی که در بین برخی افراد وجود دارد این مسئله است که این نوع درب و پنجره ها نیز مانند دیگر بخش های ساختمان توسط هر فردی که ادعای فنی بودن دارد قابل حل است اما این یک دیدگاه کاملا اشتباه است که متاسفانه باعث بروز اتفاقات جبران ناپذیر می شود.

آموزش رگلاژ درب دوجداره

همان طور که در بحث رگلاژ پنجره دوجداره بیان کردیم، اگر کیفیت مواد و قطعات به کار رفته در محصول بالا بوده و همچنین روش نصب نیز درست و اصولی باشد، درب دوجداره نیز عملکرد بالای خود را برای چند سال خواهد داشت و نیازی به انجام رگلاژ نخواهد بود. اما گاهی اوقات به دلیل نبود مهارتها و تجربه لازمه در زمان نصب درب دوجداره که باید به آن توجه کرد، عمل نصب درب دوجداره به درستی انجام نمی‌شود که باعث ایجاد مشکلات و دردسرهایی خواهد شد.

در واقع به جای این که پیچ‌های درب دوجداره در فریم آهنی درب تنظیم و نصب شوند در قسمت‌های خارجی و کناره درب و در آجر و گچ دیوار پیچ شده‌اند که این امر باعث خراب شدن و عدم کارکرد مناسب درب دوجداره خواهد شد. از این رو انجام رگلاژ درب دوجداره ضرورت پیدا خواهد کرد.

 البته در بحث آموزش رگلاژ درب دوجداره نیز باید دوباره بیان کنیم که بهتر است انجام این امر را از یک تکنسین مجرب بخواهید تا مشکلی برای درب و تعمیر مجدد آن رخ ندهد. اما در مورد آموزش رگلاژ درب دوجداره نیاز است که لولاهای درب جوشکاری شود و اهرم‌های درب جابجا شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی