خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

خبری و آموزشی

سایت خبری و آموزشی

نحوه طراحی وب سایت

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۰۹ ب.ظ

این wikiHow به شما می آموزد که چگونه یک وب سایت طراحی کنید که حرفه ای به نظر برسد و عملکرد خوبی داشته باشد. گرچه در نهایت طراحی وب سایت شما به خود شما بستگی دارد ، اما در هنگام ایجاد وب سایت باید موارد مهم را انجام دهید و از آنها اجتناب کنید.


قسمت
1
چگونه می توان وب سایت خود را طراحی کرد
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 1
1
تعیین اینکه آیا می خواهید از سازنده وب سایت استفاده کنید ، تعیین کنید. وب سایت های ایجاد شده از ابتدا به درک دقیق کدگذاری HTML نیاز دارند ، اما شما می توانید با استفاده از سرویس میزبانی رایگان مانند Weebly ، Wix ، WordPress یا Google Sites به راحتی وب سایتی ایجاد کنید. استفاده از سازندگان وب سایت برای طراحان اولین بار بسیار آسان تر از HTML است.
اگر تصمیم دارید وب سایت خود را کدگذاری کنید ، باید هم کدگذاری HTML و CSS را یاد بگیرید.
اگر سرمایه گذاری در وقت و انرژی برای ایجاد وب سایت جذاب به نظر نمی رسد ، می توانید یک طراح وب سایت را نیز استخدام کنید تا سایت خود را برای شما ایجاد کند. هزینه طراحان مستقل بین 30 دلار در ساعت و بیش از 100 دلار در ساعت است.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 2
2
سایت خود را ترسیم کنید. قبل از اینکه حتی یک سازنده وب سایت باز کنید ، باید بدانید که می خواهید وب سایت شما چند صفحه داشته باشد ، محتوای هر یک از آن صفحه ها و طرح کلی صفحات مهم مانند صفحه اصلی و "درباره" صفحه
تجسم صفحات وب سایت شما آسان تر است اگر از هر یک از آنها تصاویر خشن ترسیم کنید نه اینکه تعیین کنید چه محتوایی باید نمایش داده شود.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 3
3
از طراحی بصری استفاده کنید. در حالی که برای ایده های جدید چیزی برای گفتن وجود دارد ، طراحی اصلی وب سایت شما باید از دستورالعمل های تعیین شده مانند موارد زیر پیروی کند:
گزینه های پیمایش (به عنوان مثال ، برگه های صفحه های مختلف) باید در بالای صفحه قرار بگیرند.
اگر از نماد منو (☰) استفاده می کنید ، باید در گوشه بالا سمت چپ صفحه باشد.
اگر از یک نوار جستجو استفاده می کنید ، باید نزدیک سمت راست و بالای صفحه باشد.
پیوندهای مفید (به عنوان مثال پیوندها به صفحه "درباره" یا صفحه "تماس با ما") باید در پایین هر صفحه قرار بگیرند.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 4
4
مقاوم باش. از هر نوع قلم متن ، پالت رنگ ، تم تصویر و گزینه های طراحی استفاده کنید ، مطمئن شوید که از تصمیم مشابه در سرتاسر وب سایت خود استفاده کرده اید. دیدن یک قلم یا طرح رنگی که برای صفحه "درباره" هنگامی که از یک صفحه کاملاً متفاوت استفاده می شود ، کاملاً مغایر است. [1]
به عنوان مثال ، اگر فقط از رنگهای تند برای صفحه اصلی سایت خود استفاده می کنید ، رنگ های روشن و بلند را در صفحه بعدی پیاده سازی نکنید.
بخاطر داشته باشید که استفاده از رنگهای بلند یا برخورد به خصوص وقتی رنگها به صورت پویا (مثلاً متحرک) نمایش می یابند ، می تواند صرع را در تعداد کمی از کاربران وب ایجاد کند. اگر تصمیم دارید از چنین رنگ هایی در سایت خود استفاده کنید ، حتماً قبل از هر صفحه مربوطه اخطار صرع اضافه کنید.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 5
5
گزینه های ناوبری را اضافه کنید. قرار دادن پیوندهای مستقیم به صفحات مهم وب سایت خود در بالای صفحه اصلی به بازدید کنندگان برای اولین بار به سمت محتوای مهم کمک می کند. اکثر سازندگان سایت به طور پیش فرض این پیوندها را اضافه می کنند.
مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در وب سایت شما با کلیک کردن روی گزینه های وب سایت خود قابل دسترسی است تا اینکه فقط از طریق آدرس صفحه قابل دسترسی باشد.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 6
6
از رنگهایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. مانند هر نوع طراحی دیگر ، طراحی وب سایت به ترکیبات دلپذیر رنگی متکی است. به همین دلیل ، انتخاب رنگ تم که با هم ترکیب می شوند بسیار مهم است.
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، سیاه ، سفید و خاکستری ترکیب خوبی است.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 7
7
استفاده از یک طراحی مینیمالیستی را در نظر بگیرید. مینیمالیسم رنگ های تند رنگ ، گرافیک ساده ، صفحات متنی سیاه به سفید و حتی الامکان کمترین تزئین را تشویق می کند. از آنجا که مینیمالیسم به عناصر فانتزی نیاز چندانی ندارد ، راهی ساده برای ایجاد حرفه ای و جذاب وب سایت شما بدون نیاز به کار زیاد است.
بسیاری از سازندگان وب سایت دارای تم "مینیمالیستی" هستند که می توانید هنگام راه اندازی وب سایت خود انتخاب کنید.
گزینه ای برای مینیمالیسم ، "وحشی گری" است که از خطوط تندتر ، رنگ های روشن ، متن پررنگ و حداقل تصاویر استفاده می کند. بروتالیسم نسبت به مینیمالیسم کمتر دنبال کننده است ، اما بسته به محتوای وب سایت شما ، بهتر می تواند با نیازهای طراحی شما مطابقت داشته باشد.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 8
8
انتخاب های منحصر به فردی داشته باشید. خطوط مستقیم و عناصر وب قفل شده در شبکه شرط بندی مطمئنی است ، اما گرفتن چند تصمیم سبک منحصر به فرد به شخصیت شما وجهه می بخشد و به سایت شما برجسته می شود. [2]
با قرار دادن نامتقارن عناصر وب سایت یا استفاده از عناصر همپوشانی برای ایجاد ظاهری لایه ای ، از ایجاد روندها نترسید.
در حالی که گوشه های ظریف و تیز و عناصر مربع شکل (همچنین به عنوان نمایش "مبتنی بر کارت" نیز شناخته می شوند) نسبت به عناصر گرد و نرم ، مطلوب نیستند.

قسمت
2
چگونه می توان عملکرد وب سایت را به حداکثر رساند
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 9
1
از گزینه های بهینه سازی تلفن همراه استفاده کنید. مرورگرهای تلفن همراه بیشتر از مرورگرهای دسک تاپ میزان بازدید وب را دارند ، به این معنی که میزان توجهی که به آن می کنید نسخه موبایل وب سایت باید حداقل با توسعه وب سایت دسک تاپ شما برابر باشد. بیشتر سرویس های سازندگان وب سایت به طور خودکار نسخه موبایل سایت شما را ایجاد می کنند ، اما شما می خواهید اطلاعات زیر را برای سایت تلفن همراه خود در ذهن داشته باشید: [3]
اطمینان حاصل کنید که دکمه ها (به عنوان مثال پیوندهای سایت) بزرگ هستند و به راحتی می توان آنها را لمس کرد.
از اجرای ویژگی هایی که در تلفن همراه قابل مشاهده نیستند (مانند Flash ، Java و غیره) خودداری کنید.
داشتن یک برنامه تلفن همراه برای وب سایت خود در نظر بگیرید.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 10
2
از استفاده بیش از حد عکس در هر صفحه خودداری کنید. مرورگرهای دسک تاپ و موبایل می توانند برای بارگیری صفحاتی که تعداد زیادی عکس یا فیلم نمایش می دهند ، مشکل داشته باشند. در حالی که تصاویر در طراحی وب مهم هستند ، استفاده از بیش از چند مورد در هر صفحه می تواند باعث بارگذاری طولانی مدت غیرضروری شود که از مراجعه افراد به صفحه (های) مورد نظر جلوگیری می کند.
به طور کلی ، شما می خواهید صفحات وب سایت شما در کمتر از چهار ثانیه بارگیری شود.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 11
3
صفحه "مخاطب" را اضافه کنید. مشاهده خواهید کرد که تقریباً همه وب سایت های مستقر دارای صفحه "تماس با ما" هستند که دارای اطلاعات تماس (به عنوان مثال ، شماره تلفن و آدرس ایمیل) است. برخی از سایتها حتی فرم سوال داخلی در این صفحه دارند. افزودن صفحه "مخاطب" به بینندگان وب سایت یک ارتباط مستقیم با شما خواهد داد ، بنابراین یک راه حل برای ناامیدی های احتمالی اضافه می کند.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 12
4
صفحه 404 سفارشی ایجاد کنید. وقتی کسی از یک صفحه خاص در وب سایت شما بازدید می کند که تنظیم نشده است یا وجود ندارد ، یک صفحه وب "خطای 404" نمایش داده می شود. اکثر مرورگرها دارای صفحه پیش فرض 404 هستند ، اما ممکن است بتوانید از طریق تنظیمات سازنده وب سایت خود را شخصی سازی کنید. در این صورت ، مطمئن شوید که جزئیات زیر را درج کرده اید:
یک پیام خطای سبک قلب (به عنوان مثال ، "تبریک می گویم - صفحه خطای ما را پیدا کردید!")
پیوندی به صفحه اصلی سایت
لیستی از پیوندهایی که معمولاً مشاهده می شوند
یک تصویر یا آرم برای وب سایت شما
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 13
5
در صورت امکان از یک نوار جستجو استفاده کنید. اگر روش ایجاد وب سایت شما از افزودن یک نوار جستجو به وب سایت شما پشتیبانی می کند ، اکیداً توصیه می شود این کار را انجام دهید. این اطمینان می دهد که کاربران می توانند بدون نیاز به کلیک کردن روی گزینه های ناوبری شما ، به سرعت به یک صفحه یا مورد خاص بروند.
نوارهای جستجو همچنین زمانی مفید هستند که مخاطبان شما بخواهند اصطلاحی عمومی بدون استفاده از آزمون و خطا جستجو کنند.
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 14
6
بیشترین زمان را در صفحه اصلی خود سرمایه گذاری کنید. هنگامی که کسی به صفحه اصلی وب سایت شما می رسد ، باید بلافاصله خلاصه داستان وب سایت شما را پیدا کند. علاوه بر این ، تمام عناصر صفحه اصلی باید سریع بارگیری شوند ، از جمله گزینه های ناوبری و هر تصویر. صفحه اصلی شما باید جنبه های زیر را داشته باشد: [4]
فراخوان برای اقدام (به عنوان مثال ، یک دکمه برای کلیک کردن یا یک فرم برای پر کردن)
نوار ابزار یا فهرست پیمایش
یک گرافیک دعوت کننده (به عنوان مثال ، یک عکس جامد ، یک ویدیو یا یک گروه کوچک از عکس ها با متن همراه)
کلمات کلیدی مربوط به خدمات ، موضوع یا تمرکز وب سایت شما
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 15
7
وب سایت خود را در چندین مرورگر در چندین سیستم عامل آزمایش کنید. این فوق العاده مهم است ، زیرا مرورگرهای مختلف ممکن است جنبه های وب سایت شما را به طور متفاوتی مدیریت کنند. قبل از شروع تبلیغ وب سایت ، سعی کنید از وب سایت خود در مرورگرهای زیر در سیستم عامل های Windows ، Mac ، iPhone و Android بازدید و استفاده کنید:
گوگل کروم
فایرفاکس
سافاری (فقط آیفون و مک)
Microsoft Edge و Internet Explorer (فقط ویندوز)
مرورگر داخلی در چندین تلفن مختلف Android (به عنوان مثال ، Samsung Galaxy ، Google Nexus و غیره)
تصویری با عنوان طراحی وب سایت مرحله 16
8
با افزایش سن وب سایت خود را به روز کنید. روند طراحی ، پیوندها ، عکس ها ، مفاهیم و کلمات کلیدی با گذشت زمان تغییر می کنند ، بنابراین برای به روز بودن باید مجبور شوید به تغییراتی در وب سایت خود بپردازید. برای این کار لازم است که حداقل هر سه ماه یک بار (ترجیحاً بیشتر) عملکرد وب سایت خود را در کنار سایر وب سایت های مشابه بررسی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی